Support

Välkommen till din egen supportavdelning.


Vi kan inte bara det här med ettor och nollor, vi får det hela att fungera också – precis som det borde. Till oss är du välkommen att höra av dig med dina problem och utmaningar, stora som små. Vi finns här för att assistera dig helgfri måndag till fredag mellan 07.00 och 18.00. (Psst har ditt företag ett jouravtal kan du så klart ringa oss dygnet runt året runt).

Har du bråttom så ringer du 08-442 13 10, är det bara ”halvbråttom” fyller du i formuläret nedan.

Ibland behöver vi komma åt din dator för att kunna hjälpa dig. Till det behövs en så kallad fjärragent, den kan du ladda hem för både Mac och PC här. För hemmafixare och förståsigpåare finns det guider och FAQ:er till våra vanligaste tjänster här.

Registrera ärende Fyll i vårt formulär och få hjälp.

Kontakta oss

Genom att skicka ansökan så godkänner jag att Datacom får hantera mina personuppgifter.

Driftstörning Inrapporterade driftsstörningar.

Driftstörning

2021-07-04, kl 14:44

Uppdatering angående cyberattack mot Kaseya VSA.

DataCom har nu verifierat att inga angrepp varit riktade mot våra kunder. Kaseya förväntas komma med säkerhetsuppdateringar under dagen . Detta innebär att fjärrsupport för vCare Client troligen är igång som vanligt under morgondagen.

2021-07-02, KL 21:23

Viktig information angående programvaran Kaseya VSA, vilken används i våra vCare tjänster.

Kaseya VSA är just nu utsatta för en mycket sofistikerad global cyberattack. Detta har medfört att samtliga Kaseya servrar med tillhörande tjänster har stängts ned, och kommer att hållas nedstängda tills dess att en fungerande säkerhetslösning har presenterats.

Mer information om den pågående attacken finner ni här; Kaseya VSA Cyberattack

2021-06-03, KL 10:59

Driftstörning åtgärdat. Tjänster nu tillgängliga. Vänligen verifiera att era tjänster är ok. Vid behov återkoppla till incident@datacom.se

2021-06-03, KL 10:40

DataCom har för närvarande en pågående driftstörning. Kan påverka tjänst vNet. Felsökning initierat.

2021-05-28, KL 12:05

Driftstörning åtgärdat. Tjänster nu tillgängliga. Vänligen verifiera att era tjänster är ok. Vid behov återkoppla till incident@datacom.se

2021-05-28, KL 10:50

DataCom har för närvarande en pågående driftstörning. Kan påverka tjänst vNet. Felsökning initierat.

2021-05-27, KL 14:30

DataCom har för närvarande en pågående driftstörning. Kan påverka tjänst vNet. Felsökning initierat.

2021-04-22, KL 09:00

Uppgradering av telefonväxel hos DataCom. Torsdagen den 22:a april klockan 09:00 byter DataCom telefonväxel. Detta kan medföra ett kortare avbrott om cirka 5 till 15 minuter på samtliga telefonnummer.

Under denna period ber vi er att maila in eventuella ärenden på support@datacom.se

2020-01-19, KL 05.15

Akut värmeproblem åtgärdat och strömmen åter på STOKAB:s knytpunkt KN7. Samtliga tjänster går nu återigen att nå. Upplever ni problem med att nå någon av era tjänster kontakta vår ServiceDesk från kl 07:00 på telefon 08-442 13 10 eller via e-post support@datacom.se

2020-01-19, KL 04.15

Stockholms största knutpunkt för kommunikation (KN7) är avstängd akut för värmeproblem. Detta påverkar åtkomsten till merparten av våra tjänster. STOKAB jobbar för fullt med att åtgärda problemet. DataCom återkommer med mer information så fort den finns tillgänglig.

Kontakta oss

Genom att skicka ansökan så godkänner jag att Datacom får hantera mina personuppgifter.